Semnificația rugăciunii "Tatăl Nostru"

                                                                   
            

                                                          de Nelu Preda
       În propria interpretare ; sigur nu am pretenția că dețin monopolul adevărului , dar aceasta este interpretarea mea în corelație cu informațiile conexe pe care le dețin asupra Bibliei.
“Tatăl nostru care ești în ceruri , sfințească-se numele tău”
Numele lui Dumnezeu trebuie să devină sfânt pentru cei care îl rostesc
“Vie împărăția ta”
Pământul să devină un rai plin de armonie, compasiune și iubire
“Facă-se voia ta”
Rostind aceasta ,ne lăsăm în seama lui Dumnezeu să facă ce știe că este mai bine pentru noi ( fiindcă dacă îi cerem lui Dumnezeu ceva specific dorințelor noastre s-ar putea să ne facă rău și nu bine...este cunoscut cazul primului câștigător al unei sume record la loterie , pe care banii l-au distrus ajungând să piardă tot ce avea ,ajungând în final și la pușcărie ) . Și Iisus fiind răstignit pe cruce și în chinurile agoniei a spus ; "Dumnezeul meu pentru ce m-ai părăsit...dar facă-se voia ta și nu a mea .A spus asta fiindcă știa că Dumnezeu are cu El un plan mai minunat decât ar putea imagina sau dori El ,ca dealtfel și pentru noi , creaturile sale preferate.
“Precum în cer așa și pe pământ”
În cer este armonie ,ordine și iubire...dacă ar fi și pe pământ ca în cer ,viața ar fi o experienta plăcută în aceeași armonie ,ordine și iubire ca în cer
“Pâinea noastră cea spre ființă dă-ne-o Doamne astăzi”
Asigura-ne doamne hrana fizică și cea sufletească...omul se hrănește spiritual cu cuvântul, puterea acestuia fiind uriașă ; "La început a fost cuvântul și cuvântul era Dumnezeu "- stă scris în Geneză .
“Și ne iartă nouă greșelile noastre cele cu voie și cele fără de voie
precum și noi iertăm greșiților noștri.”
Dumnezeu nu ne poate ierta păcatele dacă noi nu le putem ierta celor ce ne-au greșit.
  “Și nu ne duce în ispită , și ne izbăvește de cel rău amin”
Dumnezeule ajută-ne să nu cădem în păcat

P.S.  Vă întreb...poate greșesc...ce ar putea să-i ceară un om lui Dumnezeu mai mult ?
De asta am afirmat în intervențiile mele că”Tatăl al nostru "este rugăciunea completă și suficientă creștinului ,fiind singura provenită de la Dumnezeu prin Iisus ,celelalte rugăciuni fiind invenții ale clerului  și ale "sfinților părinți".

                                                

4 comentarii:

  1. Sensul mistic al Rugăciunii Domneşti a fost pierdut prin traducerea ei din latina cultă, unde nu există nici un timp verbal care să exprime o acţiune abia terminată la imperativ, diateza pasivă. In original rugăciunea este scrisă la imperativ, diateza pasivă, timpul trecut, şi se aseamănă unei porunci, un lucru care tocmai s-a îndeplinit. Astfel i s-a pierdut sensul revendicativ şi s-a transformat într-o implorare miorlăită. Traducerea din greaca veche a lui Farrar Fenton este astfel:
    "Our Father in the Heavens; Your name must be being Hallowed; Your Kingdom must be being restored; Your Will must be being done both in heaven and upon the earth. Give us today our tomorrows bread; And forgive us our faults, as we forgive those offending us, For You would not lead us into temptation, but deliver us from its evil."
    Traducerea- "Tatăl nostru din Ceruri (EU SUNT-ul, propria conştiinţă conştientă); Numele tău trebuie să se fi sfinţit (deja!); împărăţia ta trebuie să se fi restabilit (deja!); Voinţa ta trebuie să se fi implinit (deja!), precum in cer (planul spiritual, cauzal) aşa şi pe pământ (planul fizic- al efectelor). Dă-ne nouă astăzi (ACUM!) pâinea noastră cea de MAINE; şi ne iartă nouă greşelile noastre aşa cum şi noi îi iertăm pe cei care ne supără. Pentru că Tu nu ne-ai duce in ispită, ci ne-ai izbăvi de răul ei."
    In traduceri foarte vechi, mai apar formele "SA VINA Impărăţia...", "pâinea noastră DIN TOATE ZILELE dă-ne-o AZI...", "să se fie voia ta..."

    RăspundețiȘtergere
  2. Si, pentru a-i intelege adevăratul sens, psihologic, iată un fragment din Neville.
    "Poveştile din Biblie se ocupă exclusiv cu puterea imaginaţiei.
    Sunt cu adevărat dramatizări ale tehnicilor de rugăciune, căci rugăciunea este secretul schimbării viitorului. Biblia descoperă cheia prin care omul pătrunde într-o lume mai largă dimensional cu scopul de a schimba condiţiile lumii mărunte în care el trăieşte.
    O rugăciune ascultată implică faptul că ceva s-a întâmplat ca urmare a rugăciunii, ceva ce nu s-ar fi întâmplat altfel. Aşadar, omul este elanul acţiunii, mintea ce dirijează cursul, precum şi cel care răspunde rugăciunii.
    Poveştile Bibliei conţin o puternică provocare la adresa capacităţii cognitive a omului. Adevărul de dedesubt – acela că ele sunt drame psihologice şi nu realităţi istorice – solicită reafirmare, în măsura în care aceasta e singura justificare a poveştilor. Cu puţină imaginaţie, putem cu uşurinţă descoperi sensul psihologic din toate poveştile cuprinse acolo.
    „Şi a zis Dumnezeu: ‚Să facem om după chipul şi asemănarea Noastră, ca să stăpânească peştii mării, păsările cerului, animalele domestice, toate vietăţile ce se târăsc pe pământ şi tot pământul!’. Şi a făcut Dumnezeu pe om după chipul Său; după chipul Lui Dumnezeu l-a făcut.”– Facerea 1:26,27.
    Aici, în primul capitol al Bibliei, învăţătorii antici au aşezat fundaţia potrivit căreia Dumnezeu şi omul sunt una şi că omul are stăpânire peste întreg "pământul". Dacă Dumnezeu şi omul sunt una, atunci Dumnezeu nu poate fi niciodată prea departe, aşa cum nu poate fi nici prea aproape – căci apropierea însăşi înseamnă tot separare.
    Se ridică întrebarea: Ce e Dumnezeu? Dumnezeu este conştienţa omului, conştiinţa lui [de a fi], EU SUNT-ul său. Piesa vieţii este una psihologică, în care aducem împrejurări întru fiinţă prin atitudinile noastre, mai degrabă decât prin faptele noastre. Piatra de temelie pe care se sprijină toate lucrurile este conceptul omului despre sine. El face ceea ce face şi are experienţele pe care le are deoarece conceptul său despre sine este cel care este, şi niciodată din altă cauză. De-ar fi avut un alt concept despre sine, ar acţiona diferit şi ar avea experienţe diferite. Omul, asumându-şi sentimentul dorinţei sale [DEJA!] împlinite, îşi schimbă viitorul în armonie cu asumpţia sa, fiindcă asumpţiile, deşi false, de sunt susţinute, se întăresc în fapt."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Anonimule, mulțumesc pentru comentariul amplu și documentat, care cred că nu contrazice cu nimic interpretarea mea!

      Ștergere
  3. Comentariul amplu şi documentat al ANONIMULUI se adresează celor iniţiaţi în această problemă. Interpretarea făcută, în manieră proprie, de Nelu Preda se adresează omului neiniţiat, necultivat, omului simplu şi, are drept scop conştientizarea acestuia de faptul că, pentru ceea ce ceri trebuie şi tu să contribui prin propria-ţi atitudine. Într-o comuniune sinceră cu Dumnezeu, putem aduce RAIUL pe PĂMÂNT. Punctul meu de vedere.

    RăspundețiȘtergere