De-aș ști !




                       de Nelu Preda



De-aș ști pribeagului amor, să îi răspund cu un oftat,
Aș fi de tot triumfător, iar viața-mi fără de păcat !...
Dar nu-i deloc precum aș vrea, amorul mult mă mai incită,
Sărmana-mi inimă-n belea, degrab' se lasă cucerită !

Și nu e mult, dar nici nițel, să-i rabd în taină vâlvătaia,
Știută doar de menestrel, ce-n versuri stinge-acum văpaia.
Vezi-mi iubito suferința, iubirii mele îi răspunde,
Iar sufletul-mi cu abundența-ți de gânduri bune se pătrunde !

Iubește-mă cum te iubesc, și-ntreag amorul ne va sta,
Iar pe hârtie-al meu Dantesc, condei nu va mai debita...
Cuvinte reci și nici blesteme, acelora ce mi te-alungă,...
Le-oi accepta pe varii teme, cuvintele spuse-n-tr-o dungă!
Iubește-mă !

Comentarii

Postări populare de pe acest blog