Descătușare

de Nelu Preda
Am strâns venin și lacrimi și ocări, de la diverși, chiar de la trecători,
Cu toate că-s venit din depărtări, am dus o viață doar de desfătări...
Avutul mi-am pierdut și-s cerșetor, la mila celor ce vor să-mi vină-n ajutor,
Nu am trecut și nici un viitor, primul l-am dat la tomberon iar celălalt la abator...
Un ban primit, îl beau sau îl mizez, căci n-am un ideal ca să-l păstrez,
Trotuarul zilnic stau și-l patrulez, o pâine de mănânc, eu jubilez...
Ciudată soartă, cruntă am avut, de-ar fi s-o iau iară de la-nceput,
Aș fi alt om, mai aprig, de temut, cu cei ce m-au iubit dar m-au vândut...
Nu mi-a rămas nimic în ajutor, decât un câine, prieten iertător,
Și-o plapumă culcuș de zor, soioasă, peticită, într-un colțișor...
De-o fi să mă vedeți pe stradă, un ban să-mi dați fără tăgadă,
Dar mila de-o lăsați ca să se vadă, va fi în inima-mi o spadă...
Nu milă vreau și nici compasiune, doar omenescul gest de uniune,
Cu suferința unui semen în genune, ce-a fost cândva un om și-un june...
Și câte zile-acum mi-au mai rămas, decât să duc o viață de pripas,
Prefer un ștreang – ultim popas, spre somnul veșnic, ultim as!...

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Dragi cititori, vă invit să comentați, materialul citit!...

Postări populare de pe acest blog