”Port un sicriu pe umeri...” - parodie după ”Port crivățul pe umeri...” de Camelia Ardelean

Port crivățul pe umeri...               Port un sicriu pe umeri...
de Camelia Ardelean                                                          de Nelu Preda

Port crivățul pe umeri cu mimică de Crist,                              Port un sicriu pe umeri de parcă aș fi Crist  
Mi-e rugul prea fierbinte, golgota mi-e hidoasă,                   E slujba prea bănoasă, chiar dacă e hidoasă,
Gonită prin ruine, la ropote asist,                                              Și turmentat adesea la-ngropăciuni asist,
Cu luna de sub gene cuprinsă de angoasă.                              Iar la pomeni mănânc, fără de vreo angoasă.

Prin site ancestrale mai scapără-un amurg,                            În cimitir stau ziua, din zori până-n amurg,
Cu degete de smoală îmi sperie lumina,                                   Săpând și bând rachie cam cât ține lumina,
Din stropi de orizonturi, cuvinte mi se scurg,                         Și-n disperarea mare, chiar sticlele le scurg,
Cum pinul de pe creste își deapănă rășina.                              Culeg apoi licoarea, ca un gitan rășina.

Adastă, sub ispite, nămeții de tăceri,                                         Acolo-ntre morminte, se depănă tăceri,
Silabele-s obuze pătrunse de tenebre                                          Sughițul de beție pătrunde-ntre tenebre
(Ostatic în poeme, la glorie mai speri,                                       Cuprins de bahic val, la un bacșiș mai speri,
Pășind, cu-nchipuirea, pe-un cer cu false zebre.).                  Precum visează leul, cu burta plină, zebre.

Port crivățul pe umeri, o haină mult prea largă,                     Port un sicriu pe umeri și poarta nu e largă,
Cu frigul drept cămașă, înaintez spre stele,                              Mă chinui să o trec - am în priviri doar stele
Transport domol Olimpul și rugile-mi pe targă,                     Verzi, mari și sclipitoare, dar trebuie o targă
Am unică podoabă doar visurile mele...                                     S-o duc pân la mormânt cu visurile mele...

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Dragi cititori, vă invit să comentați, materialul citit!...

Postări populare de pe acest blog