Scrie, copilă!


Văd că îngerul tău, te îndeamnă să scrii.
O minune de versuri, strânse în poezii –
Scrie-ntruna, copilă, scrie, scrii minunat,
Versul tău nu va fi, niciodată uitat!...

Scrie vers de durere, scrie versul de dor,
Ce-mi coboară în suflet și îl face ușor –
Dacă-ar fi după mine, o statuie-aș clădi,
Iar pe ea sus pe soclu, versul ți-aș dăltui!...

Să rămână-n vecie, pentru oameni săpat,
Să-ncălzeasc simțirea, versul tău minunat,
Dorul, nefericirea, să le stingă-al tău vers,
Tot ce-i rău și urât, tot de el va fi șters!...

Și de-o fi vreodată să citesc tot ce-ai scris
Cele scrise de tine, ce nu au compromis,
Voi fi-n inimă trist însă și fermecat
De simțirile tale ce-n vers le-ai ferecat!...

Scrie, scrie, copilă, suflet drag și candid,
Versul tău e ca pâinea, coptă-n țest, fără rid,
Dar cu gustul de vise, ca un fulg de păun
De-l citești, simți că ești infinit mult mai bun,

Către ceruri plutești, aninat de un vis,
Simți că inima-ți este prinsă în Paradis –
Versul care clădește și te face mai bun,
Tu copilă-l dospește, căci eu vin să-l adun,

Să îl coc în văpaia dorului necuprins,
Să îl scald în izvor când afară a nins,
Să înghețe de teamă și topească de dor,
Iar apoi mai aproape să îi fie ușor!...

Scrie versul, copilă, scrie, scrii minunat –
Versul tău nu va fi niciodată uitat,
Pe cărarea de doruri astăzi merg furișat,
Căci aș vrea lăngă tine să nu am vreun păcat!...

Și din versu-ți ca neaua, diafan și curat,
Cât de mult m-aș hrăni, nu mă simt săturat –
Ți-aș intra în simțire, sufletul ți-aș robi,
Ca măcar pentr-o clipă să mă poți tu iubi!...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog