”În trupul nopții am băut un litru” - parodie după ”Din trupul nopții mi-am desprins sărutul” de Camelia Ardelean

DIN TRUPUL NOPŢII MI-AM DESPRINS SĂRUTUL      ÎN TRUPUL NOPȚII AM BĂUT UN LITRU
de Camelia Ardelean                                                        de Nelu Preda

Din trupul nopții mi-am desprins sărutul                           Pe buza sticlei am depus sărutul,
Cu gust de alge și de meteori,                                        M-a zguduit un gust de meteori,
Mi-s ochii tăi nemărginiți avutul,                                      Gândind: ”Ca prostul mi-am tocat avutul!”     
Cu-amurgul de sub pleoape mă-nfiori.                              Tu vrei să divorțezi și mă-nfiori!

Pe buze reci de ploi și așteptare,                                    Și beau în clipele de așteptare,
Mi-e șoapta haina-n care te îmbrac,                                Matol, oftând, cu greu mă mai îmbrac,
Un roi de frunze întomnarea are,                                     Răceală multă întomnarea are,
Tu mi-ești tulpină sau îmi ești copac.                              Cu sticla-n mână, reazem un copac.

Oriunde mergi, mi-e zborul mai aproape                           Și-un litru de trăscău mi-e mai aproape     
De trupul tău și de necunoscut,                                      De inimă și în necunoscut,
Sub adieri, livezile ne-ngroape                                        Cu sticla-n mână-aș vrea să ne îngroape
În visul lor cu-aromă de vermut!                                      Sau cu o damigeană de vermut.

Din trupul nopții mi-am desprins palatul                           Și rege de-aș fi fost, mi-aș da palatul,
Cu fulgi de stele-n loc de cărămizi,                                 Cu mobilă, cu tot cu cărămizi,
Ți-s Cosânzeană, tu îmi ești păcatul –                            Un litru să mai beau, ăsta-i păcatul
Doi exilați de dragoste avizi...                                        De care cei ce bem suntem avizi...

2 comentarii: