Iubito

                                   de Nelu Preda
Iubito, azi ne-am întâlnit, după un veac de zile,
Și cu nesaț am țintuit, a tale negre pupile!...
Iar fața ta ca neaua dalbă, cu ten desăvârșit,
Era precum o salbă, ce sfinții au croit!...
Și păru-ți pana corbului, cădea pe umeri-ți de nea,
Că și-n duminica orbului, l-aș fi zărit lucind ca stea!...
Gurița-ți dulce, susurând, a graiului vrăjită slovă,
Cu buze roșii tremurând, de a emoțiilor supernovă!...
Iar sâni-ți mere pârguite, mi-atrag privirile vrăjite,
Cu ochi-i mângâi pe fugite, ca să nu par ca mai ‘nainte,
Vrăjit și fără de speranță, în nemiloasa ta instanță,
Ce deseori mi-a dat vacanță, indiferent de-a mea petență!...
Tors svelt de balerină și picioare lungi  lascive,
Ce-adesea mă determină, a căuta motive,
Să stau prin preajma ta, să fiu, precum un guguștiuc,
Ce caută perechea sa, sanchiu și cam năuc!...
Și trilu-ți de privighetoare, inteligent și plin de tâlc,
Sorbitul-am stând în picioare, fumând țigările în pâlc!...
Ne-om revedea, sunt sigur și tu, ai tras al dragostei fior,
Ce mă incearcă când sunt singur și brusc de tine îmi e dor!...
La revedere iubito!...


Dedicat lui Isa !...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog