”Fluturii și lampa” - Parodie după ”În galaxia gândurilor vii” de Camelia Ardelean


În galaxia gândurilor vii                            Fluturii și lampa
   de Camelia Ardelean                                                          de Nelu Preda
 În galaxia gândurilor vii,                                                           Numai o zi toți fluturii sunt vii,
Adăpostită-n somnul psihedelic,                                                 În jurul lămpii-n zborul psihedelic,
M-asediază visele-stafii,                                                             Mici plăsmuiri cu aer de stafii
Din universu-mi karmic non-angelic.                                           Și colorit discret, dar și angelic.

Mi-am revăzut destinul pe scafald,                                             În viața scurtă-așteaptă pe scafald,
Decapitat în pripă, fără vină,                                                     Sunt vinovați, chiar dacă nu au vină,
În rămășița-i palidă mă scald,                                                    În simțământ de milă eu mă scald,
Mi-e adumbrirea scrisă cu aldină.                                              La condamnarea scrisă cu aldină.

Se despletesc ghețarii, rând pe rând –                                      Se frig de lampa-ncinsă , rând pe rând -
Am recompus, din sloi, o nouă iarnă,                                        Și-nțepenesc pe loc ca-n plină iarnă,
Redevenită fulgul, căutând                                                       Iar alții-n urmă-apar, tot căutând
Un alt liman pe care să se-aștearnă.                                         Lumina efemeră. Să se-aștearnă

 În galaxia gândurilor vii                                                           În strat pe jos, ce dacă au fost vii!
Mă urmărește iar Fata Morgana,                                               Căci viața lor a fost Fata Morgana,  
Predestinând iluzii străvezii                                                      Purtați de aripi dalbe, străvezii,
Spre veșnicia ce-mi va șterge rana…                                          Fatală și fierbinte le-a fost rana...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog