O mamă, dulce mamă!


 În memoria mamei mele, Ioana(Oița) Preda
O mamă, dulce mamă, azi noapte te-am visat,
Aveai vechea năframă -  înger imaculat,
Mămica, sora mea Mariana și eu, la botezul nepotului meu Bogdan - 1980
 Ai devenit în ceruri, te-am așteptat în vis,
Făptura ta de doruri și fără compromis,

Mi se arată-aievea, făptura-ți diafană,
Ce nu știa ce-i lenea, la toți ne făcea hrană,
As în gospodărie, de flori îndrăgostită,
Tu nu avei mândrie, doar vocea potolită,

Ce ne mustra-n blândețe, cu vorba potrivită,
Acum la bătrânețe, erai de toți iubită;
Sunt sigur că-n suită, cu Fiu și Tatăl ești,
Of, mama mea iubită, desprinsă din povești

La crucea ta vin astăzi, Lumină să-ți împart,
Cu pas spășit pe străzi, azi sufletu-l simt spart;
Cu multă evlavie la poza ta privesc,
Rememorez când vie, ți se părea firesc

Să-mparți dumicătura cu cei sărmani și triști,
Să nu cunoști ce-i ura – mi-e greu să nu exiști,
Căci dragostea de mamă, e unică sub soare,
Ea nu cunoaște teamă și e răzbătătoare,

Nu-i condiționată de viață și-ntâmplări,
Ea poate fi purtată de vânturi peste mări
Te simte chiar departe, ți-e bine, sau ți-e rău,
Și-așteaptă câte-o carte, că-i place scrisul tău,

Căci ea a fost întâia ce te-a-nvățat a scrie,
Tot ea te-a învățat, ce este-o poezie,
Ea te-a luat în brațe când trist și abătut
Credeai că doar cu hoațe, pereche ai făcut.

Scriu și te plâng, mămică - în chin te-ai prăpădit,
Căci boala nemiloasă, tot trupul ți-a sleit,
Și-n agonia morții, de sete te-ai uscat
Iar frumusețea-ți pură, în rictus s-a schimbat,

Plâng fiindcă nu concep, de ce Sfânta Treime,
Ți-a dat la chinuri cep și-a vrut să te suprime,
Dar nepătruns e Domnul și fiul său Iisus,
La toate ei știu tonul,  pe buni îi fură sus.

Această poezie, o scriu de dorul tău,
De blânda ta făptură, la bine și la rău,
Icoana ta cea Sfântă o port unde mă duc,
Cu dorul tău fac trântă, de lacrimi îl usuc

Și-acum mă uit la poza cu chipul tău frumos,
De ți-am greșit, mă iartă, tu suflet generos,
Mă rog la Sfântul Tată și Fiul său Ceresc,
Să fii de ei iertată – păcatu-i omenesc,

Din colțul tău de Rai, să-mi vii mai des în vis,
Și-al Îngerilor Crai, așa cum a promis,
Să facă mai devreme, știuta judecată,
Toți morții să îi cheme și omenirea toată.

Să fiu și eu acolo, din nou să te-ntâlnesc,
Să scapi de bătrânețe, să-ți spun cât te iubesc,
Cu toții la olaltă, din nou să-ntinerim,
Din viața nesfârșită, cu toți să ne hrănim.

Te-aștept, te-aștept, mămică, să-mi vii mereu în vis,
Durerea nesfârșită, s-o sting în Paradis –
Iubirea ta maternă s-o simt în jurul meu,
De-a pururi să rămână, precum un curcubeu.

Comentarii

  1. Mama , fiinta cea mai iubita. Mama , suflet rasfrant pe aripi albe de bunatate si sacrificiu pentru vlastarele ei. Mama , lacrimi de bucurie , dor si durere. Nimeni nu poate substitui o buna mama. Amintirea ei se cuibareste molcom , dar profund in cugetul si amintirile noastre. Felicitari pentru profundul omagiu adus MAMEI.

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi pare nespus de rau , ca mama dumneavoastra Ioana a trecut in eternitate. DDumnezeu sa o odihneasca in pacepace

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Dragi cititori, vă invit să comentați, materialul citit!...

Postări populare de pe acest blog